Vakna och somna rätt?

Min pojkväns kloke bror berättade nu i helgen om hur viktigt det är att vakna och somna rätt. Knepet är att ta vara just på de första och sista tio minuterna för att sova gott och för att få en bra dag utan stress. Tänkte på de och om en sån "enkel" sak som att lägga ner 20 minuter av sin dag på att må bättre så är det verkligen värt att ge det ett försök!

Men enklare sagt än gjort. Testade det igår och innan jag skulle somna försökte jag tänka på roliga och positiva saker, gick helt okej och somnade nog innan tio minuter hade gått...

Nu imorse började jag tänka positivt..vände på mig..och somnade om! Så "enkelt" är de inte om man inte har de som en vana. Men jag tror ändå på att det skulle funka, det är bara lite träning som krävs! Prova de så kanske någon kan sova bättre eller ha bättre dagar!  / Josefin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0